Wednesday, November 26, 2008

Tabiat meludah






Eeiiii...jijik betul la apabila anda berjalan-jalan terlihat ludah di merata-rata tempat...kalau di kawasan kampung air ni... ludah sana sini...Budaya meludah ni ketara sangatlah memang bukan orang tempatan. Harus diingat fakta kes ini.. tibi boleh berjangkit melalui ludah yang sudah kering. Kalau ia pun mau meludah atas sebab tidak sihat ataupun sudah tabiat pandai-pandailah cari tempat yang berpatutan..janganlah di kedai kaling pun mau meludah...tabiat begini menggambarkan keperibadian diri kita sendiri tau....

3 comments:

GC said...

bos, saya rasa di kalangan orang tempatan pun suka meludah merata tempat, ada yang dari kenderaan bergerak. ada suatu ketika tu kami mengekori sebuah bas tiba-tiba ada si bahlul ni meludah dari dalam bas keluar tingkap, kebetulan masa tu seorang penunggang motor memotong, apa lagi terkena lah tepat pada bahu dia, bayangkan apa perasaan penunggang motor tu.

saya yang berada di dalam kereta pun rasa geli, orang macam ni tidak bertamadun betul.

Satu lagi jenis bahlul ialah yang suka meludah dalam kedai seperti bos tulis tu, suatu hari saya pegi minum kebetulan kami duduk bersebelahan dengan si bahlul tu, bayangkan kami tengah sedap menjamu selera tiba-tiba dia meludah bukan sekali tapi dua kali, loya, hilang selera.

Nadzerah said...

ada tu kan kalau meludah, kuning-kuning lagii...ee....eee

BLOG KOMEN said...

Ssaya tidak taulah, kenapa dorang suka buat macam itu. Ada juga orang dengan ludah, sebab hari itu saya ada dengar orang buat pertandingan minum ludah orang yang warnanya kuning2), hadiahnya seekor kerbau.